joi, 3 martie 2011

Mihail Alexandru Camarascu: "Mi-as dori sa ajung in finala spre a ma supune judecatii spectatorilor"

Mihail Alexandru Camarascu: "Mi-as dori sa ajung in finala spre a ma supune judecatii spectatorilor" Mihail Alexandra Camarescu a fost prezent in cea de-a doua editie a emisiunii “Romanii au talent” in cadrul careia a reusit sa impresioneze juriul cu vocea lui, astfel incat acesta a mers mai departe in competitia pentru 120.000 de euro.
Mihail Alexandru  Camarascu s-a nascut pe 22 iunie, 1959 in Bucuresti. Tatal sau, ofiterul de cariera al Armatei Romane, Mihail Camarascu – decedat in anul 1995 – ii spunea intotdeauna “soarele lui taticu“ iar mama, Alexandrina Camarascu, ajunsa la  varsta venerabila de 92 de ani ii spune chiar si acum, “ingerasul mamei”. Placerea si inclinatia catre canto s-au manifestat, dupa spusele mamei, inca de la trei ani, cand, stalcind evident vorbele sau doar cantand melodia, interpreta cu “seriozitate“ “Zarzarica, zarzarea“ sau “ Sulico“. Apoi, din scoala primara scena il cheama cu o pasiune careia nici acum, uneori spre nedumerirea sotiei sale, nu ii poate rezista.

Mihail povesteste cum si-a cunoscut sotia

“In scoala generala am cunoscut-o pe Alina“, o fetita dragalasa, cu nasul putin in vant si parul lung si ea eleva la aceeasi scoala generala, cu un an mai mica decat mine. Timidul din mine o admira de la distanta, in timp ce altii mai indrazneti roiau in jurul ei. Ce puteam sa fac? Asa cum eram eu construit ca personalitate, nimic. Ba da, cum sa nu? Ma plimbam cu bicicleta pe strada unde locuia, in speranta ca o voi vedea intamplator si apoi, pe la 14 ani, am invitat-o la ziua mea, impreuna cu alti colegi de scoala.  Am ramas prieteni in continuare, am fost colegi la Liceul Lazar si apoi, pentru mai multi ani, drumurile si evolutiile noastre au mers in directii diferite. Eu am urmat Facultatea de Drept din Bucuresti,  ea urmand cursurile Facultatii de Limbi Germnice, dupa ce, avand, la randul ei, inclinatii artistice, a sustinut, tot fara succes, examen la Facultatea de Teatru”. Destinul a facut ca, in anul 1984, fara ca vreodata sa cred ca acest lucru se va intampla, sa ne reintalnim si sa ne casatorim”.

Dupa terminarea Facultatii de Drept a dat examen de admitere la fostul Conservator de Muzica, fara succes
Pasiunea pentru opera a crescut treptat. Incepuse sa frecventeze inca din scoala generala si apoi la liceu spectacolele de la Opera Romana, impreuna cu varul sau, Danut, cu sapte ani mai mare ca el, spre disperarea alor lui, pentru ca se inatmpla sa vina tarziu acasa, ba uneori fiind aspru certat sau pedepsit pentru aceste intarzieri. Nici dupa absolvirea Facultatii de Drept, in anul 1974 – desfasurandu-si activitatea, de atunci si pana in prezent, ca avocat in Baroul Bucuresti – nu a renuntat la activitatea artistica.  Dupa terminarea facultatii, Mihail a dat examen de admitere la fostul Conservator de Muzica “Ciprian Porumbescu“ din Bucuresti, fara succes.

De mic copil a fost educat in respectul neconditionat fata de familie, tatal sau fiind  lipsit de orice concesie in fata minciunii, imoralitatii, muncii de mantuiala si superficialitatii la invatatura. “Avea oroare – rod a educatiei militare de exceptie dobandite inainte de 1944, – fata de omul nebarbierit, netuns si cu pantofii murdari. Cate reprosuri nu am incasat de la el pentru mustata sau parul lung pe care, ca multi studenti, il purtam si eu cu o ostentatie demna de o cauza mai buna”.

“Se pare ca talentul vocal il mostenesc de la bunicul din partea mamei”

Mama a fost fiinta cea mai importanta din viata lui.  De la ea a auzit primele povesti,  de la ea a mostenit pasiunea pentru citit, talentul in muzica si recitari. “De altfel, se pare ca talentul vocal il mostenesc de la bunicul din partea mamei, “ conu Petrache din Podu – Iloaiei “ judetul Iasi, care, dupa spusele mamei, ca eu nu l-am apucat, ii fermeca pe toti cu aria “ Cand sarmanul tatal meu “. Ea mi-a transmis un intreg repertoriu din muzica veche de café-cocert, din perioada Bucurestiului de odinioara a lui Jean Moscopol, Zavaidoc si multi altii. Traieste inca, si clipele ei minunate sunt atunci cand, in fiecare zi, trec pe la ea”.

“Impreuna cu sotia mea, Alina, bibliotecara la Biblioteca Baroului de Avocati Bucuresti si cu fiica mea, Ana-Maria, studenta in anul II la Facultatea de Psihologie din cadrul Universitatii “ Titu Maiorescu “ formam o familie unita, prin educatie, conceptii de viata, placeri spirituale similare”.

“Doream sa-mi demonstrez mie insumi ca pot fi un Alfredo din opeara Traviata de Verdi”

Despre participarea la “Romanii au talent”, Mihail Alexandru Camarascu marturiseste: ” Eu am fost deosebit de hotarat sa particip, pentru ca doream cu putere sa mai evoluez in luminile rampei, doream sa-mi demonstrez mie insumi ca pot fi un Alfredo din opera Traviata de Verdi sau multe alte personaje pe care le-am interpretat in activitatile mele artistice si, nu mai putin, pentru ca, atunci cand nu sunt in exercitarea profesiei de avocat, traiesc pentru si cu muzica clasica. Daca autoturismul pe care il conduc ar putea vorbi, ar putea spune cum cant opera in lungile calatorii in cursul carora sunt singur. Sotia mea,  pe moment  uluita de  ce lucruri imi trec prin cap, a privit initial cu rezerva incercarea mea. Dar cum niciodata nu mi-a creat limite in manifestarea pasiunii mele, a fost si este un suport deosebit in aceasta incercare. Fiica mea a fost de la inceput atrasa de acest proiect si s-a bucurat mult ca, la evolutia mea de la Opera Romana, sa fie sustinatorul meu. Eu ce mi-as dori de la acest concurs sau de la viata? Sa ajung in finala spre a ma supune judecatii spectatorilor – a caror satisfactie fata de interpretarile mele sunt marea mea multumire – si sa mai evoluez un spectacol pe scena Operei Romane.

2 comentarii:

Foarte frumos aranjament pe acest blog de profesionist. Asa ma descurc si eu mai usor. Ca era pacat sa nu citesc tot. Bafta si o seara frumoasa. Te imbratisez,
Odorica

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More