joi, 24 februarie 2011

Trupa Veveritele Vesele - umor in pasi de dans, la “Romanii au talent”

Trupa Veveritele Vesele - umor in pasi de dans, la “Romanii au talent” “Placerea vinovata” a lui Mihai Petre, trupa Veveritele Vesele a amuzat juriul si publicul parodiindu-le pe trei divele din lumea muzicii - Lady Gaga, Shakira si Madonna - si, astfel, au trecut de preselectii. Iata povestile celor trei!
Petru Koruzsan, 28 ani - nume de scena Congresina
Petru locuieste impreuna cu familia lui in Cluj Napoca.
S-a nascut intr-o familie modesta langa Cluj-Napoca, in comuna Baciu. Scoala primara a facut-o in Baciu iar liceul in Cluj-Napoca, la liceul sanitar "Victor Babes". “Am fost un copil linistit si nu prea ieseam afara. Cu toate ca prima relatie a fost cu o fata, mi-am dat seama ca tot nu ma simt implinit. Am simtit ca sunt atras si de baieti si am si cunoscut pe cineva. Ulterior am tot cautat sa aflu daca exista cluburi gay. Asa am dat peste Lucian care organiza petrecerile si am ramas buni prieteni. Am vazut spectacolele care se organizau si am simtit ca pot face si eu asa ceva. Doream mult sa fiu in centrul atentiei si sa primesc aprecierea si aplauzele celorlalti”.

Petru s-a cunoscut cu Lucian pe internet si a fost invitat la una dintre petrecerile lui. Acela a fost momentul in care a vazut primul travestit care a crezut ca este femeie. Petru i-a facut propunerea lui Lucian de a participa si el la astfel de show-uri intrucat i se parea ceva inedit.

Tata s-a socat, mama la fel, a fost un adevarat scandal si m-au dat afara din casa”
Prima data cand s-a travestit si a facut spectacol, prin 2002, a fost cu o rochie de imprumut, iar in picioare avea pantofii lui barbatesti. Pentru ca poarta 45 la picior si era foarte greu sa gaseasca incaltari. A tot continuat sa joace in spectacole de travesty pana in 2004, cand a participat la un concurs de travesty si, surpriza, a aparut in presa si la tv - Miss Travesty Transilvania.

Atunci au aflat si parintii lui. Tatal este o persoana mai severa. Mama nu i-a zis nimic, dar tata lui a avut o iesire mai dificila si l-a dat afara din casa. “Tata s-a socat, mama la fel, a fost un adevarat scandal si m-au dat afara din casa. Vreo doua luni de zile am dormit pe la prieteni dupa care tot tata m-a rechemat acasa”.

Mergea acasa cand nu era tatal lui pentru a-si vizita mama si bunica. In aceeasi perioada plecase si sora lui in Austria la munca. Atunci l-a sunat tatal lui si i-a cerut sa vina acasa, dar cu anumite conditii. I-a interzis sa  aduca in casa oameni din anturajul lui. Acum toata familia s-a obisnuit cu stilul lui de viata si au inteles ca ceea ce face el este doar pentru spectacol, pentru a-i distra pe ceilalti.

A lucrat pana de curand la un salon de design vestimentar, dar momentan este somer.
De aproape un an are o prietena cu care are de gand sa se casatoreasca anul viitor. Prietena lui este in Italia, lucreaza pe postul de camerista la un hotel. Are 36 de ani si sunt impreuna de 7 luni. S-au cunoscut intr-un club de lautari din Cluj. Ea stie ce face Petru si este de acord cu stilul lui de viata. Prietena lui a participat si la spectacolele de travesti ale lui Petru. Chiar si soacra lui l-a vazut in aceasta postura si nu are nimic impotriva lui.
Ce e funny... cand merg de la spectacole acasa, nu ma mai schimb la club ci plec asa... si toti taximetristii imi spun "sarutmana doamna".

Lucian Dunareanu, 33 ani - nume de scena Consuela
Nascut in Ploiesti, locuieste in Cluj-Napoca
Inca din copilarie era atras si fascinat de teatru si spectacole. Aproape in fiecare duminica dimineata bunicii il duceau la teatru de papusi iar el, in casa, cand se juca, intindea cearsafuri cu sfoara, pe post de cortine si facea spectacole. Acelasi lucru se intampla si in spatele blocului, unde strangea toti copii din cartier si organiza impreuna cu ei spectacole de divertisment.

In timpul liceului, chiar daca parintii nu erau de acord, s-a inscris la cercul de teatru de la Palatul Copiilor din Ploiesti. Ulterior, la varsta de 17 ani a fost cooptat de o televiziune particulara din Ploiesti, unde realiza emisiuni de divertisment pentru copii.

La 18 ani, dupa terminarea liceului si moartea bunicilor, a trebuit sa se mute la Constanta, de unde era de loc tatal sau. Acolo a reusit sa se angajeze la o alta televiziune, Canal 57 Plus, la inceput ca si reporter de stiri iar ulterior ca si realizator/producator/prezentator de emisiuni de divertisment. Aici a lucrat aproximativ 3 ani.

Cu toate ca parintii vroiau sa dea la o facultate cu profil economic (pentru ca terminasem un liceu economic), el vroia sa-si indeplineasca visul, acela de a intra la o facultate de teatru. In acel an se infiinta la Constanta, la stat, sectia de actorie a Universitatii "Ovidius" unde a dat si, chiar daca erau putine locuri, a si intrat pe loc bugetar. Parintii nu l-au ajutat financiar cu absolut nimic. Acesta a fost si motivul pentru care Lucian a lucrat pentru a se intretine.

Odata cu adolescenta, simtea ca nu este ceva in regula cu el. Se tot uita dupa  baieti, dupa colegii de scoala. Ii era teama sa spuna cuiva lucrul asta si credea ca este singurul "defect".

“M-am nascut si cu atractie fata de baieti”
“Credeam ca e ceva de moment si ca lucrurile se vor schimba. Insa, in timp, mi-am dat seama ca, pe langa faptul ca m-am nascut brunet, stangaci si timid, m-am nascut si cu atractie fata de baieti”.

Am incercat sa cunosc si alti baieti ca mine insa, la 21 de ani, curiozitatea asta mi-a schimbat cursul vietii. Tatal meu a aflat de orientarea mea sexuala si, pentru ca nu accepta asa ceva, am fost alungat de acasa pe motiv ca le-as fi facut familia de ras”.

A dormit pe unde a apucat, in redactia ziarului la care lucra, iar apoi pe scari de blocuri, la ultimul etaj, unde sansele sa il vada cineva, erau mai mici. Tatal o batea pe mama lui care era o fiinta foarte slaba, nu comenta nimic. Deciziile le lua tatal lui.

Visul lui de a ajunge actor s-a ruinat atunci, in conditiile date, nemaiputand continua facultatea. Dupa o perioada de un an in care a lucrat in presa scrisa in Bucuresti, s-a mutat la Cluj-Napoca unde a  descoperit o lume mult mai primitoare. Intamplarea a facut sa ajunga la Cluj si aici sa isi fac amici. La Bucuresti era foarte greu sa isi faca prieteni. Avea in jur de 22 de ani.

“Cat despre familia mea, au reluat legatura cu mine dupa 11 ani iar acum nu mai au nimic de comentat. Intre timp, acum doua luni, tata a murit de cancer, mama a ramas singura iar fratele meu Gabi (32 de ani) este in Italia. Gabi este plecat de cativa ani, lucreaza acolo, are o afacere”.

Relatia lui Lucian cu fratele lui este una buna in momentul de fata. A fost o perioada in care Lucian nu a avut tangente cu nimeni din familie. Acum un an tatal lui Lucian l-a sunat sa ii spuna ca este grav bolnav si este pe moarte. De atunci intreaga familie a reluat legatura cu Lucian.

“Travesty-ul tine de scena”

Prin 2002, tot vazand pe micile ecrane barbati care se imbracau in femei si spuneau ba ca sunt gay, ba ca sunt "travestiti", ba ca sunt concomitent si transexuali, si-a dat seama ca opinia publica este grav dezinformata.

"Travesty-ul tine de scena si este un act artistic (indiferent cine il face - gay, bi sau heterosexuali), a fi gay tine de orientarea sexuala iar a te simti transexual (femeie in corp de barbat sau invers) tine de identitatea sexuala a individului. Simteam ca lucrurile astea trebuiesc explicate si ca este nevoie de un exemplu pozitiv”, spune el.

Atunci, prin 2002, a pus bazele unei trupe de drag queen (travesti de scena) pentru ca lumea sa inteleaga ca barbatii pe care ii vad ei la tv in pantofi cu toc si imbracati in rochii sunt barbati ca toti ceilalti, care in viata de zi cu zi se poarta normal, au job-uri normale, iar cand e vorba de a presta pe scena, isi pun aceste uniforme de munca.

Laurentiu Corcodel, 20 ani - nume de scena Grisina
Nascut in Ploiesti, locuieste in Cluj-Napoca
In anul 2008 a fost ales ca si component al trupei Veveritele Vesele de catre  managerul lor Lucian, la Cluj-Napoca. Nu cu mult timp in urma, inainte sa ajunga in trupa a inceput sa faca show-uri de travesti intr-un club exclusivist in Cluj.

“Nu pot sa spun ca eram foarte talentat in domeniul asta dar in schimb m-am simtit foarte bine pe scena si am zis ca de ce sa nu, sa continui. Am avut foarte mult de invatat ca sa ajung un drag “sa zicem” cat de cat bun si care sa imite sau sa parodieze bine un personaj pe scena“.

A avut inca de mic acest hobby. A fost atras de teatru (si de papusi) ;)), lua telecomanda pe post de microfon si in fata televizorului intra in pielea personajului care canta  la tv sau care juca un rol. In timp a aflat ce e cu adevarat travesti-ul, si a lasat rusinea deoparte, si-a luat inima in dinti si si-a spus “trebuie sa incerc si eu”.

“Sunt homosexual si nu mi-e rusine cu asta”
Asa a putut ajunge aproape de scena mai repede decat se astepta. Nu are studii in actorie sau cine stie ce experienta in arta travesti-ului, dar are o satisfactie enorma atunci cand urca pe scena si publicul aplauda pentru ca i-a placut ceea ce a facut. “E minunat sa vezi o multime de oameni strigand “bis! Bis! Bis!”.

“Ce orientare sexuala am? Conteaza?! Sunt homosexual pentru cei care mor de curiozitate :)).(glumesc), de fapt nu, nu glumesc, Da! chiar sunt si nu mi-e rusine cu asta”, spune Laurentiu.
Membrii familiei il sustin si il incurajeaza mereu in tot ceea ce vrea sa faca si ii sunt aproape. Sora lui ii mai imprumuta pantofi sau haine cand are nevoie pentru un spectacol.

VEVERITELE VESELE
In numeroasele deplasari prin tara, s-au intamplat si tot felul de peripetii. “Ganditi-va cum, la granita cu Ungaria sau cu Republica Moldova, de fata cu alti zeci de pasageri ai autocarului, a trebuit sa deschidem toate valizele cu peruci, pantofi cu tot, rochii si bijuterii, si sa explicam ce e cu ele”.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More