luni, 28 februarie 2011

Luca Valentin, triplu campion national la bartending, a surprins juriul de la “Romanii au talent” cu maiestria lui

Luca  Valentin, triplu campion national la bartending, a surprins juriul de la “Romanii au talent” cu maiestria lui Luca Valentin a fost prezent la a doua editie a emisiunii “Romanii au talent” unde a demonstrat in fata tarii cat de talentat este la facut cocktailuri. Cu acesta indeltnicire a reusit sa convinga juriul si astfel va merge mai departe in competitia pentru premiul de 120 000 euro.

Valentin are 25 de ani si este din Brasov. A petrecut o copilarie frumoasa alaturi de cei doi frati mai mari. “Imi aduc aminte si acum ca ii numeam “ingerii mei cu ochii albastri” eu fiind singurul dintre frati care are ochii caprui. Fiind mezinul familiei, am fost foarte rasfatat nu numai de catre parinti, ci si de catre fratii mei”.

Fratele cel mare, Luca Paul, are 32 de ani si lucreaza la o fabrica de masini, iar fratele mijlociu, se numeste Luca Daniel, are 28 de ani si lucreaza ca manager la doua cafenele.

“Pana sa ajung in liceu, eram un copil caruia ii placea foarte mult sa joace fotbal si baschet. Era ca un “trend” la vremea respectiva. In general, mi-au placut foarte mult sporturile si tot ca pe un sport am privit si “flairbartending-ul” pe care il practic si acum”.

In liceu a vazut pentru prima data filmul “Cocktail” cu faimosul Tom Cruise care joaca extraordinar rolul unui barman, pe nume Brian Flanagan. De acolo a inceput totul, acolo a vazut primele miscari cu sticla, acolo a auzit pentru prima data de Mai Tai, Colorado Bulldog si multe alte cocktailuri.

Flairbartending-ul a inceput sa-l fascineze imediat dupa majorat

Avea 18 ani si era super incantat de ideea de a practica  flairbartending-ul, asa ca a  inceput sa caute  scoli de barmani, sa investeasca timp si bani in cursuri, traininguri, sa participe la fel si fel de seminarii referitoare la cultura de consum. Din pacate, pentru acest lucru nu a fost sprijinit de familie pentru ca era un sport costisitor.” Eu eram din Brasov, iar toate scolile in care puteai invata acest lucru, erau in Bucuresti. La vremea respectiva, parintii nu si-au permis financiar sa ma sustina. Mama, Luca Constanta, nu avea serviciu, iar tata lucra in Uzina de Tractoare care ulterior s-a desfiintat”.   

Pentru ca visul sau sa prinda contur, a trebuit sa faca niste eforturi. “La 18 ani am reusit sa obtin un credit. Era o suma modesta, dar esentiala pentru a face acest prim pas foarte important pentru mine. Parintii au aflat de acest imprumut ulterior, abia dupa ce am facut timp de doua saptamani cursuri profesionale. Imi aduc aminte ca aveam mari asteptari de la primul meu curs, dar am plecat usor dezamagit pentru ca nu a fost asa cum imi imaginam”.
Dupa cele doua saptamani petrecute in Bucuresti, a revenit acasa unde parintilor le-am spus ca a fost o experienta inedita. “Nu am spus adevarul pentru ca nu mi-as fi dorit sa ma descurajeze. Imi doream sa continui si as fi facut orice pentru asta”.

Primul loc de munca: barman intr-un cazino


La scurt timp, si-a gasit primul lui loc de munca. Era un post de barman intr-un cazino. Acolo a inceput sa aplice tot ceea ce a invatat in cele doua saptamani si chiar sa experimenteze miscari noi. Jobul devenise un fel de antrenament pentru ceea ce facea el si pe zi ce trecea capata tot mai multa dexteritate.

Era pe cont propriu din toate punctele de vedere. Avea un salariu din care  achita lunar rata la banca si in acelasti timp reusea sa investeasca in ustensile profesionale de bar. Avea un sentiment minunat, mai ales ca neavand bani sa mearga la alte cursuri de flair, isi crease propriul stil, poate mai “ciudat” printre ceilalti barmani. “Mai tarziu, mi-am dezvoltat acest “stil” si asta chiar m-a ajutat sa fiu unic in ceea ce fac”. – spune Valentin.

Valentin Luca, trplu campion national la bartending


“Dupa cativa ani mi-am dat seama ca pot face bartending de performanta, am inceput sa ma pregatesc intensiv de unul singur si sa particip la competitii de barmani in Europa. Incet, incet mi-am dat seama ca timpul nu imi mai permitea sa mai lucrez in spatele barului fiind nevoit sa ma dedic in totalitate antrenamentelor daca vroiam sa ajung la performanta”.

Pregatirea si antrenamentul si-au spus cuvantul, Valentin fiind  triplu campion national in bartending, iar pe plan international detine trei titluri castigate in Letonia, Slovenia si Serbia si multe locuri pe podium in Franta, Slovacia, Olanda, Anglia, Elvetia, Cehia si Italia.

De doi ani de zile lucreaza la o agentie de barmani (“Exquisite Bar Solutions”). “Lucrez ca trainer si initiez alti tineri cum am fost si eu tainele flair-ului. La inceput, nu m-am gandit niciodata ca o sa ajung sa pregatesc alti barmani.  Mi-am dat seama abia cand nu au intirziat sa apara si rezultatele experientei mele.”

Valentin: ”Ca sa poti face un sport de performanta, ai nevoie de persoanele potrivite langa tine”

Atat cat a trait tatal sau, acesta a fost foarte mandru de ceea ce Valentin a  reusit sa realizeze. Din pacate, acesta a murit chiar anul acesta, in noaptea de Revelion.”Am primit vestea ca un soc, desi stiam cu totii ca avea grave probleme de sanatate. De atunci, m-am apropiat si mai mult de familia mea si incercam sa gasim cat mai mult timp pe care sa-l petrecem impreuna. Mama se bucura de fiecare data cand aude ca am castigat atatea concursuri. Cel care m-a sustinut foarte mult, a fost fratele meu Daniel. Mereu m-a incurajat sa nu renunt si a crezut mereu in mine. Un sprijin la fel de important il constituie si Ioana, prietena mea care imi este alaturi zi de zi. Ca sa poti face un sport de performanta (acolo incadrez eu flair bartendingul), ai nevoie de persoanele potrivite langa tine, care sa te sustina. Nu degeaba se spune ca “In spatele unui om puternic se afla o femeie frumoasa”.

Participarea la show-ul “Romanii au talent” a insemnat o oportunitate de a arata lumii ca exista in tara si bartdending de performanta, iar aceasta meserie este una din cele mai frumoase si pline satisfactii.

“De doi-trei ani, locuiesc singur cu chirie. Chiar mi-am amenajat una din camere drept sala de pregatire. Acolo am un bar mobil si toate ustensilele necesare unui spectacol de bar”.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More